Sumber Dari : http://www.dwenrasid.com/2012/11/cara-buat-blog-mesra-seo.html#ixzz2G9JhRjAF August 2012 | PEACEDER Sumber Dari : http://www.dwenrasid.com/2012/11/cara-buat-blog-mesra-seo.html#ixzz2G9IT7gQv

Tuesday, 28 August 2012

PEACEDER : Kebaikan Puasa Enam Syawal

Ganjaran Melaksanakan Puasa Enam Syawal.. Kini kita sudah memasuki minggu kedua dalam bulan syawal. Rata-rata daripada kita ada yang sudah melaksanakan puasa enam syawal. Namun di sini ada yang keliru dan tertanya-tanya, adakah kita perlu melaksanakan puasa qadha terlebih dahulu baru boleh melakukan puasa enam. Terdapat tiga pandangan dalam hal ini. Jom kita lihat apakah pandangan berdasarkan dalil yang diberikan di bawah ini.


PEACEDER : Lembu Yang Pandai Jaga Badan

Luar Biasa! Lembu Yang Pandai Jaga Badan.. Kalau sebelum ni kita pernah lihat lembu terbesar dan terberat di dunia. Kini, pernah melihat lembu menjaga badannya untuk menjadi sasa? Kebiasaanya sasa ini dikaitkan dengan manusia berjantinakan lelaki yang mana ia merupakan impian mereka untuk berbadan seperti itu. Namun hal ini lain pula, beberapa ekor lembu dilatih untuk mempunyai badan yang berotot seperti prorgram bina badan. Lembu-lembu ini secara hakikatnya memang mempunyai saiz fizikal yang agak besar. Jom kita layan gambar lembu yang pandai jaga badan ini.

Thursday, 16 August 2012

PEACEDER : Hiasan Dalaman Home Teater Elit

Hiasan Dalaman Home Teater Elit.. Jika anda pernah menonton filem Syurga Cinta, ada satu adegan yang dipaparkan adalah di sebuah home teater di dalam rumah. Memang menjadi impian semua orang untuk memiliki home teater lebih-lebih lagi jika ia diadaptasi seperti dalam panggung yang sebenar. Jadi tidak perlulah kita bersusah payah untuk menonton wayang di pawagam bukan. Lagi-lagi sekarang, wujudnya siaran Astro First. Namun demikian, kos pembangunan home teater seperti ini memakan kos ribuan ringgit.



PEACEDER : Kreativiti Belon Udara Yang Menakjubkan

Kreativiti Belon Udara Yang Menakjubkan.. Siapa yang pernah naik belon udara?.. macam ak memang tak pernah la..haha.. Xkesah la, pape pon ia satu teknologi penerbangan lama kerana diperkenalkan sejak tahun 1783, namun tarikannya kepada pandangan manusia masih utuh dan tiada tolok bandingnya. Kreativiti belon udara ini datang dalam pelbagai warna dan bentuk. Sesetengah dalam karakter kartun terkenal, imej kereta dan sebagainya . Tidak kira apa yang sedang dilakukan oleh seseorang itu mereka akan pasti berhenti seketika tatkala melihat kelibat belon udara panas berlegar di udara. Jom layan gambar belon udara yang menakjubkan di bawah ini.. layan
 

PEACEDER : YASIN SENARIO MEMANG PELAWAK

Hah, jom rilax dengan tengok video lawak gila nie..haha..yasin dengan makcik tu memang terbaik gila la..ak tengok memang xtahn gila nak gelak..haha..pape pon jom layan dulu..layan..

Wednesday, 15 August 2012

PEACEDER : Ciuman sebagai sunnah semata-mata

PEACEDER : PANTUN SAMPI RAYA (37 PANTUN)


Pantun 1:
Membeli mercun di Kedai Pak Ali,
Bermain mercun di tengah padang,
Bila bermain bising sekali,
Di kejar Pak Abu dengan parang.

Pantun 2:
Membeli diesel di kedai Ah Seng,
Untuk diisi di dalam pelita,
Baik si skema mahupun samseng,
Mohon ampun maaf dipinta.

Pantun 3:
Bila diumum esok nak raya,
Semua kanak-kanak beriye-riye,
Di hari raya semua bergaya,
Jangan lupe tutup aurat ye.

Tuesday, 14 August 2012

PEACEDER : Volkswagen Aqua Hovercraft Konsep

Hah, nie dia hovercraft konsep. Kisah bermula apabila seorang wanita dari China, Yuhan Zhang telah memperkenalkan sebuah jenis kereta, gambar di bawah ini. untuk masa depan berkonsepkan hovercraft. Yuhan yang telah mendapat ijazah dalam Industrial Design kini ingin mengambil Transportation Design pula bagi menfokus lebih dalam bidang automobil. Volkswagen Aqua telah direka supaya sesuai dengan keadaan reka bentuk muka bumi di China. Jom layan gambarnie dulu..layan


PEACEDER : Gelanggang Tenis Paling Tinggi Dan Berbahaya Di Dunia

Gelanggang Tenis Paling Tinggi Dan Berbahaya Di Dunia.. Jika anda merupakan di antara peminat sukan tenis, adakah anda sanggup untuk bermainan tenis di gelanggang ini? Gelanggang ini sebenarnya terletak di Dubai iaitu di lokasi sebuah di hotel mewah dan kawasan pendaratan helikopter setinggi 300 meter. Kini ia dijadikan sebagai gelanggang tenis. Jika kita lihat, sudah pasti banyak bola tenis yang sudah jatuh masuk ke dalam laut. Jom layan gambar di bawah ini..

Monday, 13 August 2012

PEACEDER : Pemandangan Indah Dari Dalam Gunung Berapi (5 Foto)

Subhanallah! Pemandangan Indah Dari Dalam Gunung Berapi.. Gunung berapi? Pada gambaran awal kita sudah semestinya akan membayangkan tentang kedasyatan gunung berapi yang mengeluarkan lava. Namun terdapat seorang jurugambar yang dikenali sebagai Lurie Belegurschi telah menuruni ke dalam gunung berapi Thrihnukagigur, di Iceland. Keberanian beliau itu mebuahkan hasil apabila dia berjaya merakamkan gambar-gambar yang sungguh indah di dalam gunung berapi. Jom2 layan gambar dekat bawah nie..


PEACEDER : Beg Diperbuat Daripada Disket (4 Gambar)

Pernahkah anda melihat beg yang diperbuat daripada disket? Beg yang diperbuat daripada disket ini dikatakan telah dijual oleh Roxanne Gibson dan boleh dibeli secara online melalui kedai maya. Ha, siapa sangka disket pun boleh dijadikan beg, idea yang sangat kreatif untuk menghasilkan produk yang sangat unik. Jelas kita lihat, disket kini tidak lagi relevan digunakan kerana atas faktor kadar ruang storan yang kecil. Jom layan gambar di bawah ini...

Sunday, 12 August 2012

PEACEDER : 6 Makanan Termahal Di Dunia

Makanan yang termahal di dunia salah satunya berasal dari Indonesia. Anda mungkin akan menggelengkan kepala tak percaya jika mengetahui ada bahan makanan yang harganya mencapai puluhan juta rupiah. Berikut ini 8 bahan makanan termahal di dunia.

Jangan heran jika namanya seperti bahasa Spanyol, karena daging ini hanya bisa didapat di Spanyol. Jamón Ibérico de Bellota adalah daging kaki babi yang diawetkan. Bukan sembarang babi, tapi babi yang dibiarkan hidup bebas di hutan di bagian barat Spanyol yang kaya akan biji pohon ek, sehingga babi-babi ini hanya mengonsumsi biji ek, jamur liar, dan rerumputan. Bebas dari lemak. Setelah ditangkap, daging babi ini diawetkan selama 2 tahun sebelum akhirnya dijual ke pasaran dengan harga hampir Rp 800 ribu untuk 0,5 kilogram.

PEACEDER : HASIL SENI POKOK YANG KREATIF

Hah, nie dia hasil seni kreatif yang bijak gila dan idea siapa yang memikirkan ye sampai macamnie...haha..terbaik la klu korang tengok gambar dekat bawah nie..memang layan..pape jom layan dulu gambar pokok yang dikreatifkan..haha


Saturday, 11 August 2012

PEACEDER : MERIAM RAYA GEMPAK ABIS GILA




video



Pergh style beb budak2 nie main meriam.. teringat lak zaman2 ak dulu cam dak nie..haha.. memang gempak abis la.. klu benda alah tu pecah barai lg gempak dengan budak2 nie..haha..pape layan jom video nie..

PEACEDER : RAHSIA MALAM ISTIMEWA DISEMBUNYIKAN TANPA MEMILIH MALAM TERTENTU



10 akhir Ramadhan adalah merupakan di antara malam-malam yang penuh dengan keberkatan dan kelebihan yang tertentu. Malam-malam ini adalah merupakan malam yang ditunggu-tunggu oleh seluruh orang mukmin. Bulan Ramadhan, Al Quran dan malam Lailatulqadar mempunyai hubungan yang rapat antara satu sama lain sebagaimana yang diterangkan di dalam kitab Allah dan hadis Rasulullah s.a.w. di antaranya firman Allah s.w.t.



Maksudnya: "Sesungguhnya kami menurunkan Al-Quran pada malam Lailatulqadar dan apakah yang menyebabkan engkau mengerti apa itu Lailatulqadar. Lailatulqadar lebih baik daripada 1000 bulan. Pada malam itu, para malaikat dan Jibril turun dengan keizinan daripada Tuhan mereka untuk setiap urusan. Malam ini sejahtera hingga terbit fajar".

PEACEDER : 9 Fakta Mengenai Durian Yang Jarang Diketahui

Di Malaysia, durian merupakan buah yang paling popular untuk dimakan segar dan merupakan buah yang digemari oleh semua ramai termasuk kanak-kanak. Lihat sahaja bila tiba musim buah durian, berpusu-pusu orang ingin membelinya.. hehe

Ok, di sini ada 9 fakta mengenai durian yang jarang diketahui

Friday, 10 August 2012

PEACEDER : 22 Sebab Malaikat Rahmat Tidak Akan Memasuki Rumah Anda



22 Sebab Malaikat Rahmat tidak akan memasuki rumah anda:

  1. Rumah orang yang memutuskan hubungan Silatul Rahim.
  2. Rumah orang yang memakan harta anak yatim secara haram.
  3. Rumah yang memelihara anjing.
  4. Rumah yang banyak menyimpan gambar yang mencerca Para Sahabat Nabi, orang yang telah mati dan sebagainya.
  5. Rumah yang mengumandangkan nyanyian yang memuja selain daripada Allah SWT.
  6. Rumah yang sering meninggikan suara.
  7. Rumah yang didiami mereka yang syirik kepada Allah SWT seperti tukang tilik, ahli syihir dan nujum.
  8. Rumah yang menggunakan perhiasan daripada emas seperti pinggan dan mangkuk daripada emas.
  9. Rumah yang makan makanan yang berbau seperti bauan rokok, perokok, penagih dadah .
  10. Rumah yang didiami mereka yang sentiasa bergelombang dengan maksiat.
  11. Rumah yang didiami mereka yang melakukan dosa-dosa besar.
  12. Rumah yang didiami mereka yang derhaka kepada kedua ibu bapa.
  13. Rumah pemakan riba,intres.
  14. Rumah yang mengamalkan budaya syaitan seperti kumpulan rock.
  15. Rumah yang memiliki patung-patung.
  16. Rumah yang memiliki loceng seperti loceng gereja.
  17. Rumah yang didiami peminum arak.
  18. Rumah yang mempercayai tukang tilik.
  19. Rumah yang didiami mereka yang mendapat laknat Allah SWT, pemakan rasuah, pemberi rasuah dan mereka yang mengubah kejadian Allah SWT seperti wanita yang mencukur bulu kening, wanita yang memakai gelang atau rantai di kaki.
  20. Rumah yang didiami mereka yang berhadas besar tanpa mandi Janabah/Junub.
  21. Rumah yang melakukan pembaziran ( berhias dengan berlebihan ).
  22. Rumah yang melakukan maksiat di dalamnya.
 

PEACEDER : KUCING DALAM MAGKUK



comel gila kan kucing nie.. geram sangat2..haha..teringat macam kucing ak dulu2..


Thursday, 9 August 2012

PEACEDER : Untungnya jika solat di awal waktu!

Setiap peralihan waktu solat sebenarnya menunjukkan perubahan tenaga alam ini yang boleh diukur dan dicerap melalui perubahan warna alam.
Rasanya fenomena perubahan warna alam adalah sesuatu yang tidak asing bagi mereka yang terlibat dalam bidang fotografi.. Jom kita lihat pe yang berlaku..



PEACEDER : Ayam Ini Berjalan Menyerupai Penguin!

Seekor ayam yang diberi nama Mumble mempunyai bentuk fizikal yang pelik. Ayam yang dianggap unik ini berasal dari China dan pergerakkannya menyerupai seperti seekor penguin.

Secara normalnya kia melihat bentuk fizikal ayam adalah berkaki dua dan berjalan mengikut apa yang kita lihat. Namun terdapatseekor ayam yang menunjukkan sedikit kelainan berbanding ayam yang lain di sebuah ladang. Ayam yang dimaksudkan ini adalam ayam betina yang dikenali sebagai Mumble bukan sahaja memiliki sayap yang kecil saiznya dari sayap seekor ayam yang normal tetapi menyerupai spesis burung di air seperti seekor penguin.


Tuesday, 7 August 2012

PEACEDER : Buckles Tali Pinggang Diperbuat Daripada Tetikus

Trend tali pinggang sekarang da macam2 ade.. gamba kt bawah nie pulak tali pinggang yang kepala ye diperbuat daripada tetikus.. cmnie pon leh jadi jugakan.. haha... pape pon memang terbaik la.. jom layan gamba di bawah nie..layan


PEACEDER : 11 Golongan Manusia Yang Didoa Malaikat!

Percaya kepada malaikat adalah antara rukun iman. Ada malaikat yang ditugaskan berdoa kepada makhluk manusia dan sudah tentu seseorang yang didoakan malaikat mendapat keistimewaan. Dalam hidup, kita sangat memerlukan bantuan rohani dalam menghadapi ujian yang kian mencabar. Bantuan dan sokongan malaikat sangat diperlukan. Ketika kita menghadapi masalah, kerumitan, keperluan dan bimbingan, bukan saja kita perlukan kekuatan doa dari lidah, tetapi juga sokongan malaikat.





Antara orang yang mendapat doa malaikat ialah:

  • Orang yang tidur dalam keadaan bersuci.Rasulullah s.a.w bersabda, maksudnya: “Sesiapa yang tidur dalam keadaan suci, malaikat akan bersamanya di dalam pakaiannya. Dia tidak akan bangun hingga malaikat berdoa: “Ya Allah, ampunilah hamba-Mu si fulan kerana tidur dalam keadaan suci.”
  • Orang yang sedang duduk menunggu waktu solat.Rasulullah s.a.w bersabda maksudnya: “Tidaklah salah seorang antara kalian yang duduk menunggu solat, selama ia berada dalam keadaan suci, kecuali kalangan malaikat akan mendoakannya: ‘Ya Allah, ampunilah ia. Ya Allah sayangilah ia.’
  • Orang yang berada di saf depan solat berjemaah.Rasulullah s.a.w bersabda, maksudnya: “Sesungguhnya Allah dan kalangan malaikat-Nya berselawat ke atas (orang) yang berada pada saf depan.
  • Orang yang menyambung saf pada solat berjemaah (tidak membiarkan kekosongan di dalam saf).Rasulullah s.a.w bersabda, maksudnya: “Sesungguhnya Allah dan kalangan malaikat selalu berselawat kepada orang yang menyambung saf.
  • Kalangan malaikat mengucapkan ‘amin’ ketika seorang imam selesai membaca al-Fatihah.Rasulullah s.a.w bersabda maksudnya: “Jika seorang imam membaca…(ayat terakhir al-Fatihah sehingga selesai), ucapkanlah oleh kamu ‘aamiin’ kerana sesiapa yang ucapannya itu bertepatan dengan ucapan malaikat, dia akan diampuni dosanya yang lalu.”
  • Orang yang duduk di tempat solatnya selepas melakukan solat. Rasulullah s.a.w bersabda, maksudnya: “Kalangan malaikat akan selalu berselawat kepada satu antara kalian selama ia ada di dalam tempat solat, di mana ia melakukan solat.”
  • Orang yang melakukan solat Subuh dan Asar secara berjemaah.Rasulullah s.a.w bersabda maksudnya: “Kalangan malaikat berkumpul pada saat solat Subuh lalu malaikat (yang menyertai hamba) pada malam hari (yang sudah bertugas malam hari hingga Subuh) naik (ke langit) dan malaikat pada siang hari tetap tinggal.”Kemudian mereka berkumpul lagi pada waktu solat Asar dan malaikat yang ditugaskan pada siang hari (hingga solat Asar) naik (ke langit) sedangkan malaikat yang bertugas pada malam hari tetap tinggal lalu Allah bertanya kepada mereka: “Bagaimana kalian meninggalkan hamba-Ku?”Mereka menjawab: ‘Kami datang sedangkan mereka sedang melakukan solat dan kami tinggalkan mereka sedangkan mereka sedang melakukan solat, ampunilah mereka pada hari kiamat.’”
  • Orang yang mendoakan saudaranya tanpa pengetahuan orang yang didoakan.Rasulullah s.a.w bersabda, maksudnya: “Doa seorang Muslim untuk saudaranya yang dilakukan tanpa pengetahuan orang yang didoakannya adalah doa yang akan dikabulkan. Pada kepalanya ada seorang malaikat yang menjadi wakil baginya, setiap kali dia berdoa untuk saudaranya dengan sebuah kebaikan, malaikat itu berkata ‘aamiin dan engkau pun mendapatkan apa yang ia dapatkan.’”
  • Orang yang membelanjakan harta (infak).Rasulullah s.a.w bersabda, maksudnya: “Tidak satu hari pun di mana pagi harinya seorang hamba ada padanya kecuali dua malaikat turun kepadanya, satu antara kedua-duanya berkata: ‘Ya Allah, berikanlah ganti bagi orang yang berinfak…’”
  • Orang yang sedang makan sahur.Rasulullah s.a.w bersabda maksudnya: “Sesungguhnya Allah dan kalangan malaikat-Nya berselawat kepada orang yang sedang makan sahur.”
  • Orang yang sedang menjenguk (melawat) orang sakit. Rasulullah s.a.w bersabda, maksudnya: “Tidaklah seorang mukmin menjenguk saudaranya kecuali Allah akan mengutus 70,000 malaikat untuknya yang akan berselawat kepadanya di waktu siang hingga petang dan di waktu malam hingga Subuh.”Itulah antara mereka yang mendapat doa malaikat. Semoga kita termasuk dan tersenarai sama.

Sunday, 5 August 2012

PEACEDER : Cara Mengenali Barang Diperbuat Daripada Kulit Babi



Sekarang ini terdapat pelbagai jenis barangan kulit seperti kasut, beg tangan dan sebagainya yang diperbuat daripada kulit babi. Biasanya barangan daripada kulit babi ini tidak semahal barangan yang diperbuat dari kulit binatang lain. Barangan kulit babi ini terdapat di mana-mana seperti di kompleks beli-belah atau barangan bundle yang diimport dari negara-negara lain seperti China, Filipina, Jepun, Korea mahu pun USA.

PEACEDER : Rekabentuk Konsep Untuk Samsung Galaxy S4



Peranti Galaxy S3 baru sahaja dilancarkan oleh Samsung, dan mungkin perlu nantikan lebih kurang setahun lagi sebelum kemaskini untuknya diperkenalkan. Namun, perkara tersebut tidak menghentikan kreativiti para perekabentuk, dimana salah seorang hadir dengan rekabentuk konsep untuk Samsung Galaxy S4.

Daripada rekabentuk konsep yang diperlihatkan, ia membawakan saiz skrin sekitar 5-inci padanya, dan pereka bentuknya berharap agar kelak ia akan menyertakan Google Now dalam antaramuka S-Voice.

PEACEDER : MUZIUM GILA KENTANG BEB

ha, nie dia muzium gila kentang kalu korang nak tahu..haha..memang layan kentang je la tiap hari sape kerja cnie.. mkn kentang, tido kentang, gila kentang pulak... pape layan gamabar nie...

Friday, 3 August 2012