Sumber Dari : http://www.dwenrasid.com/2012/11/cara-buat-blog-mesra-seo.html#ixzz2G9JhRjAF MACC- Pembersih Karbon Enjin Yang Terunggul No.1 | PEACEDER Sumber Dari : http://www.dwenrasid.com/2012/11/cara-buat-blog-mesra-seo.html#ixzz2G9IT7gQv

MACC- Pembersih Karbon Enjin Yang Terunggul No.1

 

                             APA ITU MACC????


                            
MACC merupakan pembersih kotoran karbon di dalam ruang pembakaran yang sangat berkesan. Pembersihan karbon dapat membantu mengoptimumkan prestasi sesebuah enjin dan mengembalikan keupayaan enjin hampir ke tahap asal. Dengan itu, ianya dapat mengurangkan penggunaan bahan api. Keberkesanan MACC adalah hampir sama seperti anda membuat Top Overhaul!



                      Bagaimana MACC Berfungsi?

MACC akan mencairkan dan menanggalkan lapisan karbon di dalam ruang pembakaran (combustion chamber) sesebuah enjin, termasuk injap-injap (valves), palam pencucuh, kepala piston, kepala silinder dan intake manifold.

Pembakaran bahan api dalam semua kenderaan tidak pernah lengkap, oleh sebab itu kita boleh mencium bau bahan api dan asap hitam kelihatan di paip ekzos. Selepas proses pembersihan menggunakan MACC, sesetengah kenderaan akan didapati terdapat titisan air akan keluar melalui ekzos.



Mengikut formula kimia, jika air (H2O) dihasilkan daripada pembakaran, maka pembakaran tersebut adalah lengkap dan sempurna (kuasa maksimum enjin dapat dihasilkan).


MACC dengan menggunakan teknologi dari Jerman akan bertindak sebagai pencuci karbon yang efektif dalam proses pembersihan enjin. Pembersihan karbon akan mengoptimumkan prestasi enjin dan enjin tersebut akan berada dalam keadaan seperti baru. Teknologi baru ini dikenali sebagai Preventive Maintenance Technology (PMT).

                   

Masalah Pembentukan Carbon


Apa Itu Karbon & Apakah Kaitannya Dengan Enjin Kenderaan?

Semua kenderaan setelah melalui satu jarak perjalanan PASTI MENGALAMI pembentukan karbon di dalam saluran bahan api, combustion chamber, injap, piston, silinder dan sebagainya. Semuanya berlaku dalam enjin kenderaan anda.

Karbon terhasil secara SEMULAJADI akibat pembakaran campuran udara dan bahan api pada piston silinder di dalam enjin.

Paling mudah nak faham tentang karbon ni ialah lihat pada pelita minyak tanah. Perhatikan asap yang terhasil, itulah karbon. Akan tetapi, pada pelita kita panggil jelaga dan sekiranya kita biarkan asap tersebut lalu pada satu tiub, ia akan menghasilkan kesan hitam dan sekiranya ia berterusan, ia akan membentuk seperti kerak.

Kalau pada enjin, cuba lihat pada palam pencucuh. Macam itulah rupa karbon. Pada palam pencucuh tersebut baru sedikit, banyak lagi yang melekat pada kepala piston, injap-injap dan ruang pembakaran yang kita tidak nampak.

Kalau 5 Tahun Pakai Kereta, 5 Tahunlah Karbon Terkumpul! KALAU 10 TAHUN? 15 TAHUN?

Karbon yang terkumpul inilah sebenarnya mengganggu prestasi kenderaan anda..



Mengapa Perlu Buang Karbon?

Apabila jumlah karbon semakin meningkat, ia akan mengganggu kesempurnaan pembakaran enjin. Campuran udara dan bahan api yang tidak sempurna akan mengakibatkan prestasi enjin semakin menurun, enjin menjadi berat, kurang pick up dan seterusnya meningkatkan penggunaan bahan api tidak kira petrol mahupun diesel.

Oleh itu, karbon-karbon ini perlu dibuang untuk membersihkan enjin, seterusnya dapat mengembalikan prestasi enjin hampir ke tahap asal, seterusnya dapat memanjangkan hayat enjin kenderaan anda!



Ciri-Ciri Utama MACC

MACC merupakan pembersih karbon (carbon cleaner) yang paling hebat masa kini. Dengan kepekatan yang tinggi, ia mampu menyelesaikan masalah karbon pada enjin dengan efisyen. Berikut adalah merupakan ciri-ciri utama MACC:

  1. Menanggalkan lapisan karbon di dalam ruang pembakaran (combustion chamber) sesebuah enjin, termasuk injap-injap (valve), palam pencucuh, kepala piston, kepala silinder dan intake manifold.
  2. Sesuai untuk enjin Kereta, Van, Bas, Lori, MPV yang menggunakan petrol, diesel dan gas (NGV) sebagai bahan bakar.
  3. Sesuai untuk semua jenis enjin kereta sama ada enjin kereta proton, kereta perodua, kereta toyota, kereta honda, dan lain-lain.
  4. Sesuai untuk semua kereta sama kereta terpakai, kereta baru, kereta sedan, kereta kompak, ataupun kereta MPV.
  5. Sesuai untuk semua enjin NA (Normal Aspirated), dan yang menggunakan kuasa pendesak seperti Enjin Turbo atau Enjin Supercharger.
  6. Sesuai untuk sistem karburetor dan suntikan (injection).
  7. Sesuai untuk kenderaan gear manual atau gear auto.
  8. Bertindak sebagai agen pembersih karburetor dan penyuntik bahan api.
  9. Dapat mengesan sebarang kebocoran sistem ekzos.
  10. Kesan perubahan positif yang segera (dalam masa lebih kurang 15 -30 minit keputusan dapat diketahui).
  11. Lebih mudah, begitu segera dan terbukti berkesan.
  12. Jimat masa dan belanja.
  13. 100% Bio-Fuel Technology. Tidak mengandungi sebarang bahan kimia yang berbahaya ataupun solvent (pelarut).

Faedah penggunaan MACC
  1. Seperti melakukan Top Overhaul. MACC membersihkan komponen-komponen enjin dan anda tidak perlu lagi melakukan top overhaul.
  2. Membersihkan karbon di dalam kebuk pembakaran (combustion chamber), injap (valve), palam pencucuh (spark plug), piston, silinder dan intake manifold.
  3. Kenderaan akan terasa lebih ringan dan lancar. Enjin lama dirasai seperti enjin baru. DIJAMIN!
  4. Menjimatkan penggunaan minyak. Hal ini terjadi apabila enjin menjadi ringan, secara automatik minyak akan menjadi lebih jimat.
  5. Mengembalikan prestasi enjin kenderaan hampir ke tahap asal.
  6. Mengurangkan pelepasan asap terutama kenderaan yang menggunakan diesel sebagai bahan bakar.
  7. Mengurangkan gegaran, kebisingan dan melancarkan operasi enjin.
  8. Enjin mudah dihidupkan dalam apa jua cuaca.
  9. Mengurangkan pencemaran gas toksik yang dikeluarkan oleh sesebuah kenderaan.
  10. Meningkatkan prestasi kenderaan dan kuasa kuda (horse power).
  11. Memanjangkan hayat enjin kenderaan.
  12. Proses pembersihan yang singkat. Hanya mengambil masa 20-30 minit sahaja.

Cara Penggunaan MACC

Kuantiti Yang Perlu Digunakan

Kuantiti penggunaan MACC adalah berbeza mengikut jenis bahan api yang anda gunakan sama ada petrol ataupun diesel. Berikut adalah detail mengenai jumlah penggunaan.



    A. Kenderaan petrol:

              2000 CC ke bawah - 1 botol

              2000 CC dan ke atas - 2 botol


    B. Kenderaan diesel - 2 botol


    C. Enjin yang mempunyai 4 silinder atau lebih - 2 botol



PENTING:-

  • Untuk mileage MENGHAMPIRI atau MELEBIHI 80,000 km, 2 BOTOL diperlukan untuk kali pertama penggunaan. 
  • Untuk hasil yang lebih baik gunakan setiap 10,000 km.


Cara Memasukkan MACC Ke Enjin Kenderaan Anda


Langkah #1 - Hidupkan enjin dan pastikan penghawa dingin ditutup.

Langkah #2 - Masukkan MACC ke dalam ruang pembakaran enjin melalui 2 tempat (ikut jenis enjin kereta anda):



Enjin Karburetor

1. Buka penutup dan alihkan penapis udara.

2. Picitkan MACC perlahan-lahan melalui mulut karburetor. Pastikan anda masukkannya sedikit demi sedikit.


Enjin Suntikan

1. Tanggalkan hos vakum pada intake manifold.

2. Dengan menggunakan hujung jari, pastikan ada kuasa sedutan dari hos tersebut.

3. Masukkan muncung botol MACC pada hujung hos yang mempunyai kuasa sedutan itu.

4. Biarkan cecair MACC masuk ke enjin dengan menggunakan kuasa sedutan dari hos, tidak perlu picitkannya.



Langkah #3 - Biarkan enjin hidup selama 15-20 minit.

Langkah #4 - Tekan pedal minyak secara perlahan-lahan dan biarkan kepulan asap putih keluar. Tekan pedal sehingga asap putih tiada. Tempohnya bergantung kepada kerak karbon di dalam enjin kereta.

Langkah #5 - Asap akan hilang secara beransur-ansur apabila proses pembersihan selesai.




Bukti Pembersihan Karbon


Untuk makluman anda, kami akan menunjukkan bukti pembersihan melalui teknologi DYNO TEST yang mana ia akan menunjukkan peningkatan prestasi enjin secara mekanikal dan bukan melalui pengalaman pengguna.
Jadi sebenarnya ini mengukuhkan lagi pembuktian bahawa pembersih karbon MACC memang benar-benar mencuci karbon di dalam enjin dan mampu tingkatkan prestasinya.




Untuk pengetahuan anda, dalam industri permotoran, jika kuasa sesuatu enjin dapat ditingkatkan sehingga 1HP sekalipun ia sudah cukup memberansangkan. Tapi dengan penggunaan MACC, ia boleh lakukan lebih dari itu.

Lihat sendiri bukti di bawah:



MACC Dyno Test Proton Waja
MACC Dyno Test Saga BLM
Peningkatan 1.8 HP


(Klik gambar di atas untuk besarkan)
Peningkatan 4 HP (Menakjubkan!)


(Klik gambar di atas untuk besarkan)
MACC Dyno Test Proton Wira
-
Peningkatan 1.2 HP


(Klik gambar di atas untuk besarkan)








































HUBUNGI KAMI UNTUK SEBARANG BANTUAN/PERTANYAAN



Hotline: +6 013 5810852
Email: m8cleanercarbon@gmail.com















No comments:

Post a Comment