Sumber Dari : http://www.dwenrasid.com/2012/11/cara-buat-blog-mesra-seo.html#ixzz2G9JhRjAF June 2012 | PEACEDER Sumber Dari : http://www.dwenrasid.com/2012/11/cara-buat-blog-mesra-seo.html#ixzz2G9IT7gQv

Saturday, 30 June 2012

TANDAS PALING LAJU DER









Hah, korang pernah nampak x benda kejadah pe kt atas nie.. mti korang gelak ye nampak nie kan.. Korang pikik2 kan la ... Ak rase ini tandas bergerak kot..Pasni senang la nk membuang pe yang xpatut...haha.. Klu korang nak tahu ni rekod baharu tandas bermotor paling laju di dunia berjaya dicipta di Sydney.. Benda alah nie dicipta dicipta selepas seorang pelagak ngeri dari Kanada, Jolene Van Vugt 'menunggang' sebuah tandas yang dilengkapi empat roda pada kelajuan 75 kilometer sejam (km/j)... Pelik siot... haha... Van Vugt turut memegang beberapa rekod dunia lain termasuk menjadi wanita pertama yang melakukan aksi balik kuang sambil menunggang motosikal... Terbaik beb.. Dia mengatasi rekod tandas paling laju yang dibuat oleh Edd China di London pada tahun lalu. Terbaik la benda ala nie..haha...peaceder ;)



ISTANA TERCANTIK DER



Ok der, harini ak nk share gn korang pasal istana yang menarik sekali yang kita xpernah lihat kt negara kita nie.. istana nie memang menarik gila la der.. jom kita layan dekat bawah nie...peaceder..haha



                                             Matsumoto Castle, Jepang


Ha, gmba dekat atas nie merupakan Mastsumoto Castle, Jepang.. Matsumoto Castle atau Kastil Matsumoto adalah nama istana yang terletak di Kota Matsumoto, Jepang. Kastil ini dibangun sebagai benteng pertahanan perang pada masa Klan Takeda dan Tokugawa Leyasu berkuasa (1550). Perjalanan menuju Matsumoto Castle boleh dijangka dari Tokyo melalui kendaraan kereta api dan juga kereta pribadi... Cantik der klu istana cmnie..




                                                  Hunyad Castle, Rumania


Ini pulak Hunyad castle, rumania.. Sejarah menceritakan Hunyad Castle merupakan tempat dimana Raja Vlad III dari Wallachia terpenjara selama tujuh tahun di sana... Pegh lama gila der...haha.. Hunyad Castle adalah sebuah istana di Transylvanian Hunedoara, Rumania yang sempat berpindah tangan ke Kerajaan Hongaria pada tahun 1541. Tempat ini terlihat gelap dan seringkali dianggap sebagai rumah besar bagi para drakula...




                                             Malbork Castle, Polandia


Malbork adalah Istana Marienburg (nama sebelumnya) yang dibuat oleh Ordo Teutonik dari bahan batu bata dan terbagi atas tiga bagian yang terpisah. Mulai dari bawah, atas dan tengah terpisah oleh beberapa menara dan rerumputan. Luas Malbork Castle bisa mencapai 21 hektar atau empat kali lebih besar dari Istana Windsor dengan penghuninya sekitar 3 ribu tentara... Memang menarik der..hehe




                                       Mont Saint-Michael, Prancis


Di Normandi, Prancis, Anda bisa menyaksikan pemandangan cantik dari sebuah kastil yang berdiri di atas pulau kecil dan berbatu Mont Saint Michael. Terdapat sebahagian bangunan tenggelam di dasar laut, Mont Saint Michael (Pulau Pasang) yang memiliki sebuah jembatan tipis dan berumur jutaan tahun ini.. 




                                          Predjama Castle, Slovenia


Negara Eropa di sebelah barat Italia ini memiliki bangunan benteng atau kastil unik yang tepampang di mulut gua. Pada 1274, Predjma Castle Slovenia dibangun oleh Patriark Aquileia dengan gaya Gothic dan masih bernama Luegg Jerman. Meski pada saat itu areanya susah dijangka, namun keluarga kerajaan Jerman Luegg berhasil mengembangkan akses perjalanan menuju ke sana atau yang dikenali sebagai Knights of Adelsberg. Lokasi ini pernah dijadikan tempat pembuatan film ternama The Armour of God yang dibintangi oleh Jackie Chan, Alan Tam, Rosamund Kwan dan Cameron Zavaski pada 1986.




Menarik kan...so, jom2 g tempat2 macamnie...haha... (~__^)


 

Friday, 29 June 2012

TERBAIK GILA DER





Ok der... Jom layan peasawat yang menarik ini..ok, pesawat nie name ye Sukhoi PAK-FA. Pesawat ini merupakan sebuah pesawat jet tempur generasi kelima yang dikembangkan oleh Sukhoi OKB untuk Angkatan Udara Rusia.. Pembuat pesawat tempur ini direncanakan untuk menggantikan jet tempur Mig-29 Fulcrum dan Su-27 Flanker pada sistem pertahanan udara Rusia. Selain itu, Sukhoi T-50 juga dijadikan sebagai dasar untuk proyek Sukhoi HAL FGFA yang bertujuan mengembangkan jet tempur untuk kebutuhan Angkatan Udara India... 






Ha, nie pulak pesawat Su-27 . Pesawat ini sangat besar sehingga untuk meringankan beratnya material titanium banyak digunakan (sekitar 30%). Tidak ada material komposit yang digunakan. Sayap yang belakang becantum dengan badan pesawat pada perpanjangan dan pada dasarnya sayap berbentuk delta, hanya bagian hujung luar saja yang dipotong untuk tempat rel rudal diujung sayap. Su-27 bukanlah sebuah pesawat delta murni karena masih mempertahankan bentuk ekor konvensional, dengan menggunakan 2 sirip ekor vertikal di sisi luar kedua mesinnya, dan dibantu dengan 2 ekor tengah melipat kebawah untuk membantu stabilitas lateral.. Gamba yang di bawah nie pon same jgk pesawat Su-27.





Gamba pesawat yang di atas nie pulak adalah Sukhoi Su-35 adalah versi perbaikan dari Sukhoi Su-27, dan pada mulanya direka sebagai Su-27M. Perubahan pesawat ini antaranya kanard, mesin yang dinaikkan kualitasnya, radar baru, dan sistem kendali fly by wire digital. Perubahan lainnya di antaranya kokpit kaca, probe pengisian bahan bakar di udara, gir moncong roda-kembar, radar yang lebih canggih, dua penyangga tambahan di bawah sayap, kapasitas bahan bakar yang lebih besar, dan sirip ekor yang lebih lebar dengan ujung serat karbon horizontal.. memang compem power gila lah..haha








Memang terbaik der..haha ;)


Thursday, 28 June 2012

CERITA MENAKJUBKAN DER





video



Pergh tengok macam terbaik der citer The Amazing Spiderman ni.. Jom2 tengok kalau da kuar dekat malaysia..haha..mai2 kawan2 sume








JOM TENGOK KALAU DA KUAR DEKAT MALAYSIA...HUAHUA (-,^)



Tuesday, 26 June 2012

APE TU DUBAI CREEK?



Assalamulaikum kawan2 sume..kt cni ak nk share gn korg sume benda yang menarik gila..tp xde r sampai korg gila la klu bce nie..haha..just rilax je der... Ape yang korang nmpk nie adalah kawasan area dubai.. Mti korg tahu kan dubai kt ne.. da comfem2 korg tringin sgt nak pergi kan..ok xpe.. Ini adalah tempat paling menarik pada ak la..klu korang ye ak xtau la..hehe.. Name tempat ini adalah dubai creek.. Dimana tempat ini adalah sungai berair asin yang membelah Kota Dubai.. Kalau korang nak tahu, lokasi ini merupakan titik tersibuk di dubai. Gila la kan.. ok, kerajaan Dubai pulak tidak akan membiarkan sebuah negara mana pun di dunia memiliki ikon termewah atau termegah. Misalnya Burj Khalifa yang berhasil menggeser posisi Gedung 101 di Taipe, Taiwan, sebagai gedung tertinggi di dunia.




Burj Khalifa, gedung unik pencakar langit di pusat Kota Dubai ini tingginya 828 meter, dan 160 lantai dilengkapi lift berkecepatan 60 km per jam atau 16,7 meter per detik. Di kaki gedung ini terdapat sebuah mal yang diberi nama Dubai Mall. Mal ini juga merupakan pusat perbelanjaan terbesar di dunia. Di dalam mal ini, ada lagi sebuah akuarium terluas di dunia dengan 60.000 spesies laut di dalamnya.

Untuk menaiki Burj Khalifa, Anda harus membayar 150 sampai 200 dirham, sebaiknya Anda memesan tiket sehari sebelumnya karena banyak wisatawan yang berminat ke puncak gedung itu.

Tidak susah menandai lorong atau arah ke litf Burj Khalifa yang ada di tengah Dubai Mall, tepat di pintu masuk terdapat sebuah anjungan tunai mandiri (ATM) yang berisi emas. Jadi, bagi yang berminat membeli logam mulia itu cukup bertransaksi di ATM tersebut.







Selama di Dubai, hal yang paling menarik perhatian justru Dubai Creek, sebuah sungai berair asin yang membelah Kota Dubai. Lokasi ini merupakan titik tersibuk di Dubai. Beberapa sumber mengatakan, sungai ini memanjang ke daratan hingga Al Ain—sungai ini dulu disebut Sungai Zahra. Dubai Creek membelah dua bagian utama Kota Dubai, Deira dan Bur Dubai. Dahulu di sepanjang tepi sungai ini, tepatnya di Bur Dubai, tinggal anggota Suku Bani Yas—cikal bakal dinasti Al Maktoum yang kelak berkuasa.
Menarik gila kan pasal dubai..so jom pergi dubai..haha ;)



Monday, 25 June 2012

AUDI TERCANTIK




Ini dia rekaan kereta konsep berjaya dihasilkan oleh Daniel Gracia. Kereta konsep ini adalah merupakan kereta Audi A9 yang dikatakan mempunyai fungsi sistem automatik untuk memperbaiki kerosakan.



Kereta konsep Audi A9 ini mempunyai ciri-ciri konsep Ducati 6098R. Kereta konsep ini juga terdiri konsep macam kaca la.. Bahagian depan dan atapnya dibentuk dari bahan nanoteknologi (yang belum ditemui) yang mempunyai sistem automatik yang unik untuk memperbaiki kerosakan. Kenderaan ini juga mempunyai keunikan yang di panggil “lukisan elektronik” yang membolehkan pemiliknya menukar warna dengan hanya menekan butang sistem... ok jom kita usah2 gmba kereta ini... fuhhh








TERBAIK DER KLU ADER KERETA MACAM INI... ",




Sunday, 24 June 2012

BESAR GILA LA DER



Hah, kt cni ak nk share dgn korang sume tentang jentera yang sangat2 besar gila nie.. Ini sebuah jentera pengorek tanah yang dikenali sebagai Bagger 288 excavator 288. Jentera ini dikenali sebagai jentera yang paling besar di dunia dan dibina oleh syarikat Jerman Krupp. Pergh bape lame gak ye boleh ciap nie..





Ia adalah 311 kaki tinggi dan 705 kaki panjang dan berat 45.500 tan. Bagger 288 telah dibina bagi kerja membuang tanah beban sebelum perlombongan arang batu di Tagebau Hambach (stripmine Hambach), Jerman. Ia boleh menggali 240,000 tan arang batu atau 240,000 meter padu tanah beban harian, bersamaan dengan padang bola sepak (bola sepak) digali hingga 30 m (98 kaki) yang mendalam. Arang batu yang dihasilkan dalam satu hari mengisi 2400 gerabak arang batu. Pengorekan sehingga kepada 220 m (721 kaki) panjang dan kira-kira 96 m (315 kaki) tinggi.

















Memang terbaik la jentera ni.. syarikat yang buat ni compem kaya gila la..haha ;)




Thursday, 21 June 2012

KERETA PALING MEWAH DI JEPUN



Ha, ini kereta mewah di jepun.. Nak cakap harga memang confirm mahal gila.. Tapi banyak perbezaan antara kereta ini dengan kereta yang lain.. Kamu tengok la dalam ye dan luaran ye..cantik sangat2..haha..da macam kapal terbang je..kapal terbang pon da kira kalah ni..haha.. Harga tiket pulak comfirm mmg mahal ye.. ok sekarang kita tunggu pulak ble ade ye kt malaysia kereta ni.. harap2 malaysia boleh...Tp pape memang terbaik la kereta ni..















CANTIK,TERTARIK, MENARIK DER


Azerbaijan Tower adalah bakal menjadi bangunan tertinggi di dunia..Pergh, kalau la betol akan ade ye ciptaan bangunan tertinggi lagi kt dunia nie xtau la.. skrg negara berlumba-lumba mencipta bagunan yang tertinggi di dunia..bila satu negara buat, satu negara lagi hendak jgk buat dan berlawan sape tertinggi..ape yang menyebabkan mereka berlawan sebegini..pikir2 kan la ye..peaceder... ;)









Wednesday, 20 June 2012

TERCANTIK DIDUNIA DER


Ha, ikan ini name ye Discus.. Cantik jugak ikan ni..nak tahu ikan ni jenis ikan air tawar mungkin salah satu ikan air tawar paling cantik.. Kalau kt kedai anak je da mahal der..mcam mne lak klu da besa ikan nie.. Gerenti lagi mahal gila..





Ini pulak ikan Lion Fish.. Ikan ini selain warnanya yang cantik namun bentuk nya menyeramkan dan sangat berbahaya. Ikan ni mempunyai racun yang sangat berbahaya dan cukup efektif melukakan musuh. Ikan ini juga biasa di sebut Zebrafish.






Ikan ini sangat cantik dan warnanya ada dua varietas dari spesies ini, iaitu Mandarinfish standar dan Psychedelic Mandarin. Manakala ikan yang mempunyai warna paling cantik adalah Mandarinfish standar. Harga ikan ini pun di jual tidak terlalu mahal.. Tapi terdapat masalah dari ikan ini adalah payah nk mencari makan..pergh lagi susah der... Gamba ikan yang diatas nie adalah ikan Mandarin Fish..






Ini jenis ikan Moorish Idol... Ikan ini habitatnya di laut, ikan ini juga sangat mahal harganya. Ikan ini tidak dapat hidup jika di plihara di dalam akuarium..meman payah gila jaga ikan mcmnie..



MENARIK DER EURO 2012









**Pasukan yang huruf gelap layak ke suku akhir euro 2012


Jadual perlawanan suku akhir euro 2012.

A vs B

C vs D

Rep Czech vs Portugal  , 21 Jun 2012 - 2.45am
Germany vs Greece       , 22 Jun 2012 - 2.45am
Spain vs France             , 23 Jun 2012 - 2.45am
England vs Italy               , 24 Jun 2012 - 2.45am


Tv3 pon ade beb..jgn risau..haha




Ini dia jadual perlawanan euro 2012 dgn siap tarikh sekali beb..rugi gila sape xtengok.. kalau rase2 kumpulan yang anda minat tersenarai dalam petak kosong tu.. so, isi kan tempat yang perlu supaya anda dpt saksikan perlawanan team yang anda minati beraksi dan sokongla kumpulan mne yang anda minat dan akan terus menuju ke arah juara euro 2012..teruskan dgn sokongan anda itu..hidup..hidup..hidup...euro 2012..huahua


SAKSIKAN DER...!