Sumber Dari : http://www.dwenrasid.com/2012/11/cara-buat-blog-mesra-seo.html#ixzz2G9JhRjAF SUBWAY PALING CANTIK SEKALI | PEACEDER Sumber Dari : http://www.dwenrasid.com/2012/11/cara-buat-blog-mesra-seo.html#ixzz2G9IT7gQv

Tuesday 12 June 2012

SUBWAY PALING CANTIK SEKALI


Info menarik tentang subway..subway adalah satu sistem yang di khaskan dan dicipta untuk membaiki sistem lalu lintas di kawasan bandar yang sangat sebuk..Ini dapat menjimatkan masa dan tenaga bagi setiap org untuk berurusan dgn cepat..oleh sebab itu, ade beberapa negara yang mengunakan sistem ini yang mudah dan dapat menjimatkan masa.. 
Contoh ye:




                                                                     Montreal Metro           
                    
Montreal Metro, Quebec terletak di Kanada. Dirasmikan pada 14 Oktober 1966..Fuh,da lame jgk tu... Asalnya ada 26 stesen dengan 3 rangkaian laluan, kini ianya telah bertambah menjadi 68 buah stesen. Merupakan antara subway yang tertua didunia...fulamak... Stesen subway yang popular dikalangan pelancong.




                                                                      Moscow Metro 


Moscow Metro merupakan antara subway yang tercantik dan klasik didunia. Seramai 7  juta pengguna yang akan menggunakan Woscow Subway setiap hari.  Moscow metro ini jgk terdapat terowong sepanjang 190 kilometer dgn kedalaman sedalam 276 kaki...waww dlm tu... Moscow Metro yang dibina dari tahun 1930an ini akan terkenal sebagai subway klasik yang tercantik didunia.



                                                                          Taipei Metro

Taipei Metro dikenali sebagai Taipei Rapid Transit System yang mempunyai 96 stesen di seluruh Taiwan. Dengan jumlah yang ramai penumpang setiap ari iaitu sbyk 2 juta dan subway ini kelihatan sibuk dihari bekerja.  Subway nie menarik disebabkan seni kaca dan cahaya yang digunakan keatas tiang dan dinding stesen subway tersebut..wom mmg menarik pon...haha





                                                                      Washington Metro

Washington Metro ini adalah sebagai mercu tanda bagi rekabentuk,sejarah dan kemajuan Amerika Syarikat. Terdapat beberapa stesen ini mempunyai kedalaman sejauh 200 meter. Washington Metro dianggarkan mengangkut seramai 80,000 penumpang sehari dan rekod tertinggi ialah 1.12 juta pada hari. Washington Metro direka oleh Harry Weese.


No comments:

Post a Comment