Sumber Dari : http://www.dwenrasid.com/2012/11/cara-buat-blog-mesra-seo.html#ixzz2G9JhRjAF TERCANTIK DIDUNIA DER | PEACEDER Sumber Dari : http://www.dwenrasid.com/2012/11/cara-buat-blog-mesra-seo.html#ixzz2G9IT7gQv

Wednesday 20 June 2012

TERCANTIK DIDUNIA DER


Ha, ikan ini name ye Discus.. Cantik jugak ikan ni..nak tahu ikan ni jenis ikan air tawar mungkin salah satu ikan air tawar paling cantik.. Kalau kt kedai anak je da mahal der..mcam mne lak klu da besa ikan nie.. Gerenti lagi mahal gila..





Ini pulak ikan Lion Fish.. Ikan ini selain warnanya yang cantik namun bentuk nya menyeramkan dan sangat berbahaya. Ikan ni mempunyai racun yang sangat berbahaya dan cukup efektif melukakan musuh. Ikan ini juga biasa di sebut Zebrafish.






Ikan ini sangat cantik dan warnanya ada dua varietas dari spesies ini, iaitu Mandarinfish standar dan Psychedelic Mandarin. Manakala ikan yang mempunyai warna paling cantik adalah Mandarinfish standar. Harga ikan ini pun di jual tidak terlalu mahal.. Tapi terdapat masalah dari ikan ini adalah payah nk mencari makan..pergh lagi susah der... Gamba ikan yang diatas nie adalah ikan Mandarin Fish..






Ini jenis ikan Moorish Idol... Ikan ini habitatnya di laut, ikan ini juga sangat mahal harganya. Ikan ini tidak dapat hidup jika di plihara di dalam akuarium..meman payah gila jaga ikan mcmnie..



No comments:

Post a Comment