Sumber Dari : http://www.dwenrasid.com/2012/11/cara-buat-blog-mesra-seo.html#ixzz2G9JhRjAF July 2012 | PEACEDER Sumber Dari : http://www.dwenrasid.com/2012/11/cara-buat-blog-mesra-seo.html#ixzz2G9IT7gQv

Tuesday, 31 July 2012

PEACEDER : PISTOL PELBAGAI GUNA

Satu alatan pelbagai guna telah berjaya dicipta. Rekaannya adalah berbentuk seperti pistol. Rekaan ini mengandungi alatan seperti pisau, thumbdrive, sudu dan lain-lain lagi.

Kebiasaannya alatan pelbagai guna yang sering dilihat adalah pisau. Di kedai pun turut ada menjual pisau pelbagai guna ini, seperti pisau belit dan sebagainya. Kini terdapat satu lagi rekaan iaitu seperti pistol. Namun pistol ini bukanlah pistol yang sebenar, cuma ia mempunyai pelbagai alatan yang berfungsi antaranya sebagai thumbdrive, cahaya laser, pisau dan lain-lain lagi. Jom layan gambar di bawah ini.

PEACEDER : AWEK TERBAIK DER MELUKIS (6 GAMBAR)

Dihasilkan oleh seorang artis pengarca Kim Arcadia, sebuah mural yang bersaiz 30 meter persegi dihasilkan daripada biji kopi. Karya ini dihasilkan di Gorky Moscow, Kim menggunakan 200 kg biji kopi baji menghasilkan karya beliau, dilakukan secara berseorangan dan mengambil masa selama 2 minggu. Karya ini memecah rekod dunia bagi gambar yang dihasilkan daripada biji kopi.. Jom layan gambar di bawah nie..
 

Monday, 30 July 2012

PEACEDER : Stadium Pelik Di Dunia (8 Gambar)

Perbezaan geografi seringkali jadi penyebab kepelbagaian stadium yang dibuat.Fungsinya sebagai tempat orang berkumpul, memberi semangat pasukan kesayangan bertanding memang tidak berubah. Namun, letak dan reka bentuk yang unik jadi hal menarik untuk dilihat.Jom kita layan gambar2 stadium yang pelik ini.. layan..

                                                        World Games Stadium, Taiwan

Sunday, 29 July 2012

PEACEDER : McDonald Bina Restoran Terbesar Dunia Di London

Strategi pemasaran oleh McDonal mengagumkan kerana mereka sanggup bermodal besar untuk mengangut keuntung pada temasyar sukan olimpik kali ini.. Makanan segera atau fast food pastinya akan menjadi pilihan pada pengunjung dan juga atlet yang mengambil bahagian..

Kentang goreng, burger dan air pastinya yang menjadi tumpuan dan sudah tentunya kaunter untuk mengambil pesanan banyak disediakan.. Keluasan dan jumlah tempat duduk yang banyak juga menjadi faktor ianya menjadi tumpuan dan pastinya juga ramai yang ingin datang dan melihat sendiri McDonal terbesar di dunia..

PEACEDER : HAIWAN YANG MEMANCARKAN CAHAYA (5 GAMBAR)

Dunia fauna adalah dunia yang terus digali oleh para ilmuan menemukan, dan mempelajari untuk keperluan Ilmu Pengetahuan, dari sekian banyak dunia fauna yang telah berhasil dipelajari beberapa diataranya memiliki sifat bertahan hidup yang luar biasa. Berikut 5 haiwan unik yang memancarkan cahaya sendiri :




                                                                           Anglerfish

Anglerfish merupakan ikan yg unik. Penampilannya sekilas menyeramkan karena tubuhnya berbentuk bulat & memiliki mulut yg lebar & bertaring melengkung panjang. Ciri khas lain ikan angler adalah organ lampu pada semacam "tali pancing" di bagian atas moncongnya. Ikan angler jenis lain, misalnya Thaumaticthys pagidostomus, memiliki organ cahaya di bawah giginya. Ikan angler tidak memiliki gelembung renang ( karena pada kedalaman itu gelembung renang atau paru-paru manusia) akan hancur akibat tekanan bawah laut, sehingga ikan itu menghabiskan seluruh hidupnya di laut dalam & tidak pernah naik ke permukaan.

Saturday, 28 July 2012

PEACEDER : MAKAN TERSEDAP GILA WAKTU BERBUKA PUASA



                                                                    Murtabak Raja

Murtabak adalah one of the most popular dish untuk berbuka puasa. Murtabak Raja Kelantan adalah yang tersedap katanya setakat ini. Isi tebal dan sedap ramai yang suka. Murtabak ini kalau yang inti daging tu banyak dan serve masih panas, memang layan habis kan. cicah dengan kuah kari. arghh..terliur!!

PEACEDER : PERMAINAN BOLA TAMPAR PALING GILA

Ha,korang pernah tengok tak permainan bola tampar yang paling lame gila nak abis.. mesti xpunya kn..klu kornag tengok mesti terbliak punya biji mata tu..haha..klu korg nak tahu jom layan video dkt bawah nie..korang tengok la pe yang berlaku.. layan der...





video


PEACEDER : TOTAL RECALL TERBAIK DER


Today we have seen the preview trailer from the remake of Total Recall commands that Len Wiseman will release at the end of this week. While waiting for the trailer, poster attended the premier, which saw Colin Farrell as the character played by Arnold Schwarzenegger in his 1990 version. Unlike the 1990 version, this time Douglas Quaid will not be an adventurous trip to the planet Mars which involves a two-state Euromerica and New Shanghai. Quaid is an employee of the fabric later became a spy, but he does not know it works for any party. Disutradarai by Len Wiseman, Colin Farrell will be a major star with Bryan Cranston, Kate Beckinsale, Jessica Biel, John Cho and Bill Nighy. Let see trailers that are shown below.. Layan der.. PEACEDER..






video

Wednesday, 25 July 2012

PEACEDER : POPIA KETAM PALING SEDAP GILER DER













Kalau anda berkunjung ke Bazar Ramadan Seksyen 13, Shah Alam iaitu betul-betul bersebelahan stadium, pasti hati terdetik apa agaknya yang dimakan ketika berbuka.

Jangan ketinggalan untuk terus ke gerai Popia Ketam yang boleh menyebabkan ratusan popia habis dijual hanya dalam masa beberapa jam saja setiap hari.

Diberi jolokan Popia Ketam sesuai dengan intinya yang mengandungi ketam, pengusahanya menjual di gerai mereka seawal pukul 3 petang yang tidak putus-putus dikunjungi pembeli sekitar Shah Alam dan Subang.

Meskipun dijual pada harga RM0.50 bagi setiap popia, tiada sebarang rungutan daripada pelanggan berikutan saiznya yang besar dan tidak boleh didapati di tempat lain malah rasanya memang sangat menyelerakan.

Tinjauan mendapati kedudukan strategik gerai di tengah-tengah Bazar Ramadan menjadi antara tarikan pelanggan mengunjunginya selain ada komen positif yang tersembul keluar dari mulut pembeli yang berpuas hati mengenai `kemewahan' bahan digunakan dalam penghasilannya.

Walaupun gerai tersebut turut menjual makanan lain jenis kuih-muih yang digemari ketika berbuka puasa, popia masih tarikan yang paling menarik!

Malah, walaupun peniaga yang biasanya menyediakan satu bakul besar bagi mengelakkan pelanggannya `kempunan' daripada menikmati hidangan istimewa itu selepas penat menunggu giliran, ia memang macam pisang goreng panas, cepat betul habisnya!

Popia madu ini adalah resipi asli yang unik dengan bahan seperti kulit popia, ketam merah putih, sayur-sayuran dan sos yang membuka selera pembeli nanti.




PEACEDER : Penyebab Rasa Cinta Mudah Pudar





Berikut Penyebab Rasa Cinta Mudah Pudar:

Mengabaikan penampilan. Penampilan yang acak-acakan, atau tak lagi rapi dan wangi di hadapan kekasih, juga dapat membuat perasaan cinta menghilang. Padahal bisa jadi, dahulu pasangan Anda mencintai Anda karena penampilan rapi dan wangi yang selalu Anda tampilkan.
Tak lagi perhatian. Hubungan cinta yang telah lama berlangsung memang bisa membuat perhatian Anda padanya berkurang, atau bahkan hilang sama sekali. Padahal sebuah perhatian akan membuat seseorang merasa dihargai dan lebih dicintai. Kembali memberi perhatian adalah kunci untuk merebut rasa cinta si dia kembali.
Serius. Anda mungkin terlalu serius sehingga melupakan cara untuk tersenyum dan bercanda dengannya. Ini bisa membuat hubungan menjadi kaku dan tegang, sehingga ia akan mencari kegembiraan dan kesenangan pada orang lain.
Tak punya waktu. Kesibukan kerja atau hal lain yang membuat Anda jarang menghabiskan waktu dengan pasangan, dapat jadi salah satu hal yang melunturkan rasa cinta. Setiap manusia pasti membutuhkan kebersamaan, dan walaupun sedikit, beri waktu berharga Anda untuk dia agar rasa cinta tetap terjaga.(sidomi) 
 
 
 

Tuesday, 24 July 2012

PEACEDER : ANJING MELAHIRKAN KUCING.. PELIK DER


PYONGYANG: Seorang lelaki mendakwa anjing peliharaannya melahirkan seekor anak kucing awal minggu lalu.

“Memang benar. Ia satu keajaiban. Selepas haiwan itu dilahirkan, saya tidak percaya apa yang saya lihat. Ia kelihatan seperti kucing dan bunyi seperti kucing. Jadi bagaimana ia boleh jadi anak anjing,” kata Jeong Pyong-bong, 63 kepada akhbar Korea Herald ketika menunjukkan ibu anjing dan anak yang dilahirkannya.

“Orang ramai dari seluruh bandar datang ke rumah saya untuk melihat sendiri keajaiban itu selepas berita mengenainya tersebar. “Saya tahu bagaimana ini boleh terjadi. Anjing saya sering keluar malam. Boleh dikatakan sepanjang malam ia berada di luar. Saya rasa ia mungkin melakukan sesuatu yang tidak senonoh dengan kucing jantan,” kata Pyong-bong.

Walaupun dia berkeras mempertahankan ‘keajaiban itu,’ pakar berkata, kelahiran seumpama itu tidak mungkin berlaku.


PEACEDER : KEAJAIBAN AIR ZAM-ZAM TERBAIK DER



Tidak ramai yang tahu bagaimana telaga zam-zam boleh mengeluarkan puluhan juta liter pada musim haji dan ia tidak pernah kering walaupun sekali.

Seorang pengkaji diperintahkan oleh raja Faisal untuk menyelidik telaga zam-zam bagi menjawab tuduhan liar seorang doktor dari Mesir.



Monday, 23 July 2012

PEACEDER : BRUCE LEE YANG GEMPAK LER


PEACEDER : DUIT BARU MALAYSIA YANG TERBAIK DAN KESILAPAN YE

Ha,korang nak tahu nie merupakan duit malaysia yang baru.. tapi ade setengah pihak telah menyamakan ye dengan duit cina mati.. macam mana boleh jadi macam tu..macam2 la orang sekarang nie.. ini la kalau sikap yang tidak bertaggungjawab menjaga nama baik bumi malaysia. yang tahu makn tdo dan hidup je..pape pon kita mesti menjaga nama baik malaysia kita.. MALAYSIA BOLEH....PEACEDER

Sunday, 22 July 2012

PEACEDER : RUMAH KAPAL PALING MEWAH GILA DER


Ha, korang tengok kt bawah ialah gambar sebuah kapal yang lebih menyerupai sebuah rumah atau hotel mewah yang dibina oleh sebuah syarikat kapal di Perancis dengan ruang Gimnasium, kolam, panggung wayang, tempat helikopter mendarat bahkan lif juga juga dibina didalam kapal ini serta banyak lagi. Layan der gamba dekat bawah nie..


PEACEDER : 11 Amalan Terbaik Sepanjang Ramadhan


PEACEDER : MONYET ZORO TERBAIK DER


Rodeo ialah pertandingan atau pertunjukan yang mempamerkan kemahiran penunggang-penunggang dalam menunggang kuda liar, lembu dan sebagainya. Para penunggang berpakaian ala-ala koboi dan menjadi perhatian penonton di sekeliling terutama apabila aksi sebegini dipersembahkan. Aksi yang dimaksudkan apabila bukan manusia yang menunggang dan bukan kuda atau lembu yang ditunggang.
 
 

Saturday, 21 July 2012

PEACEDER : ROTI BAKAR BERHARGA RM1131




Sepotong roti bakar yang dipercayai dihidangkan pada 1981 untuk pewaris pertama takhta diraja Britain, Putera Charles dilelong kelmarin pada harga AS$359 (RM1,131).
Roti itu dihidangkan untuk sarapan pagi di Istana Buckingham pada hari perkahwinan Charles dengan Puteri Diana pada 29 Julai 1981.
Pemilik roti itu sebelum ia dilelong ialah Rosemarie Smith yang kini berusia 83 tahun.
Roti itu tidak rosak kerana dia menyimpannya selama bertahun-tahun di dalam bekas kedap udara di sebuah almari rumahnya.
Menurut Smith, seorang anak perempuannya bekerja sebagai pelayan di istana tersebut.
Smith berkata, dia dan anaknya melihat Charles meninggalkan roti tersebut dari koridor istana.
Menurutnya, dia kemudian memikirkan untuk menyimpan roti tersebut.
Smith berkata, pada tahun lalu, dia berpendapat roti tersebut mungkin mempunyai nilai jika dilelong ekoran majlis perkahwinan antara anak Charles, Putera William dengan Kate Middleton pada April tahun lalu.
Lelongan itu dikendalikan oleh Charles Hanson Auctioneers.

PEACEDER : TIPS MINUMAN YANG SEHAT


PEACEDER : AIR PEPSI YANG MENGERIKAN

Ha, korang nak tahu ape orang nie buat dengan air pepsi dan ape sebab diaorang buat begitu.. pening jugakan ape yang aku cakap nie..byk minum air pepsi kot..haha.. pape jom kita layan dan tengok pe yang berlaku.. layan PEACEDER





 



Friday, 20 July 2012

PEACEDER : DUCATI DIAVEL MEMANG TERBAIK DER

Motosikal Ducati Diavel mula diperkenalkan di pasaran Malaysia sejak 2010 yang lalu, disusuli pelancaran Diavel AMG pada awal 2012. Paling terbaru, Ducati Malaysia melalui pengedar rasminya Next Bike Sdn. Bhd. telah melancarkan Ducati Diavel versi pemasangan CKD untuk pasaran tempatan. 

Harga yang ditawarkan secara relatifnya lebih murah berbanding model CBU, di mana harga Diavel CKD bermula dari RM109,888.00 untuk varian Standard Black dan RM126,888.00 untuk Carbon Red. Tawaran harga menarik ini pastinya akan mendapat sambutan hangat dari peminat motosikal berkuasa tinggi di pasaran tempatan... Terbaik der


PEACEDER : PERKARA TERBAIK DER

Korang semua dah habis ganti puasa ke belum? Kalau belum cepat-cepatlah ganti ye, nanti kene bayar fidyah pulak kecuali mereka yang uzur dan tidak boleh berpuasa. Sebab apa? Sebab tarikh Melihat/Mencerap Anak Bulan Puasa – Ramadhan 2012 telahpun diketahui iaitu pada 19 Julai 2012.

Ramadhan ini bulan kita, umat Rasulullah SAW yang sangat ditunggu untuk mereka yang mengejar ALLAH SWT kerana berbagai ganjaran disediakan. Ramadhan adalah Bulan yang mendidik jiwa manusia untuk jadi lebih dekat dengan ALLAH SWT. Tapi jangan tak percaya Ramadhan juga menjadi Neraka kepada yang jauh dengan ALLAH SWT kerana kebebasan untuk makan terhalang. Bagi mereka Ramadhan ini sangat menyusahkan, mungkinkah mereka ini ada disekeliling kita, teman dan rakan rapat kita. Apa yang perlu kita buat? Berdoalah semuga ALLAH SWT berikan Hidayah kepada mereka ini... pape pon puasa jangan xpuasa pulak.. dosa pulak akan datang ye.. SELAMAT BERPUASA BUAT PEACEDER KEPADA KAWAN2 SEMUA..


Thursday, 19 July 2012

PEACEDER : HANIS ZALIKHA MANTAP DER

HAH..rajin bebenor aku nak tulis pasal hanis zalikha plak?..keh3..takpelah..minat agak ye kot..haha .. 
Korang mesti kenal jgk kan si cantik hanis zalikha ni?..tipu r kan kalau korang tak kenal… mesti gerakan hati de jugakan nak tahu siapa org nie.. klu korang xtau lagi sape dia.. jom layan biodata dia..

PEACEDER : Sazali Juara Di Dubai

Jaguh bina badan negara Sazali Samad menambah koleksi kejuaraan dunianya apabila muncul juara kategori Bantamweight pada kejohanan bina badan Persekutuan Bina Badan dan Sukan Tubuh Dunia (WBPF) kali pertama di Dubai, Emiriyah Arab Bersatu yang berakhir hari Ahad.


Sazali mengetepikan empat pencabar utama -- Alaa Hlail Mohsin (Iraq), Somkhit Sumelhowetchakun (Thailand), Nguyen Van Lam (Vietnam) dan Milef Ahmed Alghamdf (Arab Saudi).

Beliau pernah memenangi gelaran Mr Universe pada kejohanan dunia di Melaka (2000), Moscow (2004) dan Ostrava, Czech Republic (2006), kesemuanya dalam kategori Bantamweight, serta di Jeju Island, Korea Selatan (2007) bagi kategori Lightweight... Terbaik la sazali samad.. i like.. Jom layan picture di bwh nie..



Wednesday, 18 July 2012

PEACEDER : PESAWAT BATMAN BIG WING


Jom layan tengok pesawat batman nie..haha.. name pesawat nie bat wing..cm pelik je.. pape layan der..





Monday, 16 July 2012

PEACEDER : NASHA AZIZ YANG MENAWAN GILA

PEACEDER : 4 LANGKAH UNTUK MEMBUAT PANGILAN MEYAKINKAN






Hampir 80 peratus mereka yang bekerja lebih gemar menggunakan emel berbanding dengan panggilan telefon. “Orang takut membuat panggilan telefon kerana mereka merasakan seperti mereka berada di situ,” kata Richard Weylman, seorang konsultan perniagaan dan penulis buku Opening Closed Doors, “tapi anda akan mendapat lebih perhatian berbanding dengan emel.” Beberapa cara panggilan telefon yang efektif yang boleh memberi keyakinan terhadap diri anda adalah:

Berdiri
Suara anda akan lebih bertenaga. Organisasi seperti Bloomberg menggalakkan para penjual supaya berdiri sebelum membuat panggilan telefon.

Jangan pegang telefon terlalu rapat
Sebaliknya, pegangnya lapan sentimeter dari mulut anda. Suara anda jadi lebih jelas dan berbunyi seperti anda berada bersama dengan orang tersebut.

Hanya Bercakap Sahaja
Jangan gunakan telefon semasa anda membuka emel, surat atau sedang membuat kerja lain. Bukan sahaja ianya jelas kepada orang yang anda sedang bercakap yang anda tidak dapat memberi sepenuh perhatian, tetapi membuat banyak kerja dalam satu masa mengurangkan keupayaan anda untuk mendengar dan memberi perhatian semasa bertelefon.

Berhenti seketika
Apabila anda tersasul, hilang idea atau tergagap, berhentilah bercakap dan ambil masa untuk cari semula idea atau keyakinan. Senyap adalah lebih baik dari emmerrrr dan sebagainya kerana ianya memberi gambaran seseorang itu sedang berfikir, bukan sedang bingung.



Sunday, 15 July 2012

PEACEDER : ILMUAN PALING GILA DI DUNIA

                                                               
                                                             Freeman Dyson

PEACEDER : PIRANHA MEGAMUK DI CHINA










Piranha di china beb, gila la negara tu.. Kalau korang nak tahu, pihak berkuasa bandar itu menawarkan hadiah wang tunai 1,000 yuan (RM500) setiap seekor ikan bagi sesiapa yang dapa.. xkesah mati atau hidup ikan tu..haha.. Sape yang berani mati compem nak tangkap ye la.. terbaik..



Saturday, 14 July 2012

PEACEDER : OBJEK MENARIK DI GOOGLE MAP




Google telah membawakan fungsi 8-bit grafik kepada Google Maps sempena 1 April iaitu hari April Fool. Grafik 8-bit merupakan paparan grafik komputer games pada zaman dahulu. Untuk mengaktifkan fungsi ini, hanya klik pada butang Quest seperti gambar di bawah. Sesetengah tempat secara automatik akan menggunakan fungsi Quest.

Jom layan video nie pulak... layan


 

Apa yang menarik mengenai fungsi Quest ini, anda dapat melihat beberapa objek aneh menggunakan Google Maps. Artikel ini membawakan anda koleksi objek menarik pada Google Maps Quest.


PEACEDER : BUKTI BEZA SAMSUNG DAN APPLE

Kalau anda mengikuti perkembangan dunia IT, pasti tahu berita di mana Apple ingin menghalang penjualan gadget Samsung seperti Galaxy Tab di beberapa negara berikutan dakwaan Apple yang Samsung telah menciplak design mereka.
Bukan saja ciplak design, tapi beberapa perkara telah dikenalpasti mempunyai persamaan ketara di antara produk Samsung dan produk Apple. 


PEACEDER : ORANG SEPARUH BADAN HIDUP



Ini adalah satu kisah yang sangat takjub, Peng Shuilin adalah seorang lelaki yang kehilangan separuh badan bahagian bawah beliau selepas terlibat dalam kemalangan. Dengan kata digilis lori sampai hancur lebur dan doktor terpaksa potong bahagian badan bawah untuk menyelamatkan nyawa beliau... gila la wei...


Friday, 13 July 2012

PEACEDER : Kereta Api Haramain di Makkah Mahal gila


Stesen utama Kereta Api Haramain di Makkah dibina dengan kos SR3.2 bilion (RM2.6 bilion). Menteri Pengangkutan, Jabara Al-Seraisy berkata demikian setelah melawat kerja pembinaan stesen itu semalam. Dia berkata hartanah yang dianggarkan berharga RM491 juta adalah bertepatan untuk projek kereta api berkelajuan tinggi yang menghubungi Makkah dan Madinah melalui Jeddah. Jabara diberi taklimat mengenai projek yang berjalan dalam beberapa fasa itu. “Projek itu berjalan mengikut rancangan walaupun menghadapi kesukaran dalam proses pengambilalihan tanah,” katanya. Katanya: “Tujuan kami ialah meneruskan projek ini tanpa mencetuskan masalah kepada penduduk.” Projek kereta api berkelajuan tinggi itu akan selesai pada 2014 apabila kereta api penumpang mula beroperasi. Stesen utama di Makkah akan disiapkan sebelum itu. Katanya, pemilik hartanah dan bangunan akan diberikan ganjaran sewajarnya sekiranya mereka mempunyai geran milik yang sah.



PEACEDER : McDonald's sos yang sedap


Ha, korang nak tahu tak, Cef Eksekutif Restoran McDonald's Kanada, Dan Coudreaut mendedahkan ramuan sos burger Big Mac's..terbaik la..haha
Portal berita New York Daily News melaporkan Coudreaut berkata, pendedahan tersebut yang merupakan sebahagian daripada program ketelusan McDonald's, dibuat bagi menjawab soalan seorang pelanggan yang ingin mengetahui cara membuat sos Big Mac's.
Menurut Coudreaut, sos itu mudah disediakan dengan menggunakan ramuan yang biasa didapati di kedai runcit atau pasar raya.
Katanya, sos itu memerlukan krim jeruk, sos mustard kuning, cuka wain putih, serbuk bawang putih, serbuk bawang dan paprika.
Namun, resipi sos tersebut katanya, adalah terhad untuk di Kanada sahaja dengan ramuan berbeza digunakan di negara-negara lain di dunia.. Sedap gila der.. Jom layan...



Thursday, 12 July 2012

PEACEDER : NEYMAR TERBAIK GILA DER

 
Jom layan bintang sensasi Brazil, Neymar yang perlu berhijrah ke Eropah untuk menjadi pemain yang lebih baik dan diminati ramai. Meskipun kini menjadi sensasi di Liga Brazil, untuk namanya setaraf dengan pemain-pemain hebat seperti Wayne Rooney, Lionel Messi atau Cristiano Ronaldo, dia perlu bermain di liga Eropah.
Persoalannya di liga mana untuk cerita kedua yang penting dia perlu bersedia dengan aksi yang lebih hebat di Eropah. Kelab-kelab besar seperti Real Madrid, Chelsea dan Barcelona sudahpun menunjukkan keinginan untuk mendapatkannya..memang terbaik la ko..haha..ak suka tengok ko main..style der...
Walaucmne pon kelab Neymar, Santos perlu memberi peluang kepada Neymar demi masa depan bola sepak Brazil yang kian merundum. Jika kita lihat sejarah, kebanyakan pemain ternama Brazil sejak era 90an bermain di kelab-kelab Eropah.



PEACEDER : Legoland Malaysia Theme Park ( 10 gambar )

Bagi penduduk Johor mungkin ada yang sudah mengetahui tentang pembinaan Legoland Malaysia yang kini sedang giat dibangunkan. Hanya tinggal 2 bulan sahaja lagi, pembukaan taman tema yang paling ditunggu-tunggu di Malaysia akan membuka tirainya. Legoland Malaysia, yang juga merupakan taman tema pertama seumpamanya di Asia kini 75 peratus siap dan bakal membuka pintunya kepada orang ramai secara rasmi pada 15 September tahun ini. Jom lihat gambar proses pembinaan di bawah ini.


PEACEDER : LEMBU KAKI ENAM


Kejadian pelik yang berlaku terhadap makhluk di dunia ini bukan bermakna ia satu ciptaan yang gagal, tetapi kejadian itu mempunyai hikmah yang tersendiri. Kini terdapat seekor anak lembu betina berkaki enam menyangkal ramalan doktor haiwan bahawa ia tidak akan dapat hidup lama. Lilli yang kini berusia tujuh minggu menjadi selebriti di Switzerland selepas media tempatan menyiarkan gambar ia bermain-main di padang.



Wednesday, 11 July 2012

PEACEDER : BONSAI TERBAIK DER ( 6 GAMBAR )


Ini bukan bonsai betul, ia hanyalah ukiran hasil kerja tangan Takanori Aiba, yang berasal dari Yokohama, Jepun, dan dilahirkan pada 1953.

Rekaan atau ukiran hasil kerja Takanori Aiba ini adalah sebuah eksperimen dalam menghasilkan ukiran-ukiran yang menggabungkan elemen manusia dan alam secara miniatur... Pergh memang cantik gila.. jom layan gamba dekat bawah nie... layan....





PEACEDER : PANDAI GILER TRANSFORMER





Seorang pekerja di sebuah bengkel pertukangan logam di sini, Huang Lianfei mencipta satu model robot berdasarkan salah satu watak dalam kartun Transformers.
Dia menggunakan beberapa komponen kenderaan yang terbuang untuk menghasilkan robot itu. Lianfei telah mengambil masa selama sebulan untuk menghasilkan robot tersebut.

Monday, 9 July 2012

PEACEDER : BERUS GIGI LELAKI YANG SEJATI


Berita baik untuk para jejaka di luar sana. Kalau korang nak hensem dan kacak jom ikut orang nie berus gigi..haha.. Sekarang  korang boleh tunjukkan KELAKIAN korang dengan hanya menggosok gigi. Lepas korang praktikkan teknik ni, konfem aura pesona kelakian tu akan lebih terserlah... Layan der..




HEHEHE.. PEACEDER.. ;)


Sunday, 8 July 2012

PEACEDER : JAMBATAN YANG MENAKJUBKAN ( 8 GAMBAR )


Kebiasaannya kita melihat jambatan direka khas untuk merentasi sungai.Malah kedudukan jambatan tersebut terletak di atas batang sungai tersebut. Tetapi lain pula di sini, sebuah jambatan pelik telah direka khas sebagai jambatan yang menyusuri laluan di tengah-tengah sungai. Apa yang membuatkan kami tertanya-tanya, bagaimanalah jika tiba-tiba air sungai naik atau melimpah, sudah tentu laluan tersebut akan banjir.  Kalau tidak percaya, jom layan gambar jambatan pelik di bawah ini.




PEACEDER : WANITA IDAMAN PARA LELAKI


Wanita merupakan anugerah Allah yang sangat berharga dikurniakan kepada insan bernama lelaki. Kehadirannya sangat mendamaikan dan menggembirakan hati Nabi Adam ketika di syurga. Sehinggalah ke dunia, dan sehinggalah ke waktu ini, sikap wanita masih tidak berubah. Tahukah apakah sikap wanita yang paling digemari oleh semua lelaki? Jom kita layan....

PEACEDER : GAMBAR MANIPULASIKAN YANG STYLE DER ( 7 GAMBAR )


Ini dia gamba yang dimanipulasikan.. mesti korang ingat pe yang belaku dalam cerita dan movie tu adalah reality semata-mata.. sebenarnya gamba sume tu dimanipulasikan supaya ape yang kita nampak tu adalah gamba yang sedang belaku.. Jom kita layan gamba2 yang telah dimanipulasikann.. layan.. PEACEDER




Saturday, 7 July 2012

HELIKOPTER TERCANGGIH DER

Hah, nie dia helikopter mini yang korang jarang jumpa kan.. Ini sebuah rekaan helikopter mini yang telah berjaya dihasilkan dan bakal dikomersilkan oleh syarikat dari Rusia. Helikopter ini sanggat unik kerana ia merupakan helikopter mudah alih yang boleh dibuka dan dipasang semula... canggih gila.. beli la satu.. cam byk duit je..haha



BAYI TERBESAR DER


Lelaki yang korang nampak kt gamaba di bawah nie berusia 31 tahun.. Name dia Stanley.. Korang nak tahu ape dia buat.. Dia cuba menjadi seorang kanak-kanak kecil. Tabiat pelik itu dilakukan adalah semata-mata mahu merasai pengalaman menjadi kanak-kanak.. Memang pelik la..haha... Dia sanggup menghabiskan usianya  selama 18 tahun dengan memakai lampin pakai buang dan menghisap puting  semata-mata ingin menjadi seorang budak berusia dua tahun.. Gila la kaw..hehehe



Friday, 6 July 2012

MALAM YANG TERBAIK DER

RATU ROCK KAHWIN








Sudah beberapa lame tahun dia menjawab dan menepis mengenai bilakah dia akan berkahwin.. Jejaka manakah yang bertuah dan berani untuk mengambil dia sebagai isteri.. Tanpa di jangka2 dan ketentuan tuhan yang maha berkuasa ni, akhir ye dia dapat jugak bertemu jodoh..amin3... Ella, 46 akan berkahwin buat mase terdekat ini.. di jangka 17 julai ni dia akan melagsungkan majlis perkahwinan ye... pape taniah buat ella.. rock der... 



Thursday, 5 July 2012

KTM DUKE 200 TERBAIK


Kawan2 sume.. Jom2 layan gamba2 moto nie.. Kalau korg minat la..kalau ak memang minat gila pasal moto..haha... Nie ak nak cita kt korg sume.. Ak de g kedai moto nak beli barang moto.. Tetiba lak ak tenampak satu moto nie.. Ak pon belek2 dan tgok la moto pe nie.. smart je semacam.. Tu pada ak la..haha... Pastu ak nampak de tulis kat cover moto tu tulis KTM.. Ak pon terkejut... Terus minat gila la...haha..terbaik la mto nie.. Tapi yang menarik perhatian aku ialah didalam petikan akhbar ada menyatakan bahawa KTM Malaysia juga berminat untuk memasarkan model CKD adik Duke iaitu Duke 200 yang mempunyai enjin berkapasiti sekitar 200cc..  Bagi seorang peminat motorsikal sederhana macam aku ni, mesti la ia satu khabar yang gembira lebih-lebih lagi KTM Malaysia menganggarkan bahawa motorsikal ini akan dijual sekitar RM15,000 hingga RM18,000. Bagi aku ini antara harga yang agak mampu milik juga la... Buat rider2 yang minat gila moto jom bli sekarang klu de duit tu..haha... layan der.. PEACEDER


Wednesday, 4 July 2012

COMEL GILA BEB




Ak nak share dengan korang nie.. Tengok kucing2 dekat bawah nie mesti comel gila kann... Kalau ikut kan nak je beli seekor dan jaga baik2 sampai besar.. Geram gila der tengok kucing yang comel dan gila nie.. tp maklum la tempat x megizin kan untuk membela ye... so tengok gamba pon jadi la...haha... layan.....



                                                                                Hai...



                                                                        PEACEDER...!!!
                                                       



                                                                      Ngantuk ke der...



                                                            Montel gila ko...nak picit ckit...


                                      sape punya kerja la buat ak macamnie...cian2..haha