Sumber Dari : http://www.dwenrasid.com/2012/11/cara-buat-blog-mesra-seo.html#ixzz2G9JhRjAF PEACEDER : MAKAN TERSEDAP GILA WAKTU BERBUKA PUASA | PEACEDER Sumber Dari : http://www.dwenrasid.com/2012/11/cara-buat-blog-mesra-seo.html#ixzz2G9IT7gQv

Saturday 28 July 2012

PEACEDER : MAKAN TERSEDAP GILA WAKTU BERBUKA PUASA



                                                                    Murtabak Raja

Murtabak adalah one of the most popular dish untuk berbuka puasa. Murtabak Raja Kelantan adalah yang tersedap katanya setakat ini. Isi tebal dan sedap ramai yang suka. Murtabak ini kalau yang inti daging tu banyak dan serve masih panas, memang layan habis kan. cicah dengan kuah kari. arghh..terliur!!



                                                                         Nasi Kerabu 

Apa yang best dengan nasi Kerabu ini aku pun tak tau, tapi ianya memang membuka selera kita bila nak berbuka. Especially those with daging bakar. meamng perghhh..terliur air liur bila tengah lapar gila. Make sure kalau nak beli, cari kedai yang korang mmg dah kenal jual nasi Kerabu. Sebab kadang-kadang ada kedai jual nasi kerabu yang bau tengik. dan basi.


                                                                         Agar-agar
Agar-agar manis berwana warni ni memang menjadi tarikan orang ramai kan? hanjeng sangat!! tapi meamng sedap . nak nak kalau sejuk.


                                                                        Ayam Percik
Makan ayam percik bukanla favorite aku tapi , ianya favourite bagi ramai orang yang lain. sesekali boleh la, tapi kalau selalu tak boleh. Satu lagi, ayam percik yang sedap, kalau dia buat dari ayam yang fresh dan well-grilled nye ayam. Jangan grill kejap, darah pun banyak lagi. Tak sedap.


                                                                Kuih Tepung Pelita
One of the most popular kuih menjelang ramadhan adalah tepung pelita kan? Kalau kita pergi mana-mana warong kat bazar ramadhan, mesti ada orang jual Tepung Pelita. tak tau la tips untuk cari yang sedap macam mana, tapi kalau boleh yang lembut dan tak berair kat bawah.


                                                                      Puding Karamel
Manis, lemak dah cukup untuk menggantikan kurma sebagai pembuka selera berbuka puasa.



5 comments:

  1. sedapnyer tengok gambar2 nih..heheh ^_^

    ReplyDelete
  2. waaaaaaa...bnyaknye mkanan..hehe..kite da fllow awk..fllow blik ea

    ReplyDelete
  3. kat batu pahat mcm xdew je mertabak raja,
    nampk mcm sdp woooo

    ReplyDelete